Därför struntar jag i algoritmerna

Inom SEO-världen pratas det ständigt om algoritmer och uppdateringar hit och dit. Men för mig, som fristående senior SEO-konsult på SEO in i Norden, handlar SEO i grund och botten om något helt annat: Vad vi faktiskt gör för att skapa värde för de vi vill nå, och hittas av.

Skapa värde, ej jaga algoritmer

Jag vill inte jaga upp mina kunder, jag vill lägga min tid på att försöka förstå användarna på djupet, och sedan skapa innehåll och anpassade tekniska lösningar som tar oss längre.

När vi fokuserar på det, kan det bli magiskt. Vad tror du? Ska vi låta de som hetsar upp branschen kring algoritmuppdateringar vara och skapa värde istället? Håller du med, eller är algoritmerna alltid i centrum för dig?

Jasmin Erhorn Hållberg

SEO-Konsult sedan 2013. Senior marknadsförare med Magisterexamen i Medie- & Kommunikationsvetenskap och certifiering inom Digital Transformation.

https://seoscreative.com
Föregående
Föregående

GEO & GSO inom SEO: Såhär syns du i AI-söket

Nästa
Nästa

Guide till att radera sidor på webbplatsen